«بورس الماس سورت» رکورد پنتاگون را شکست + ویدیو


در حالی که شهر آنتورپ در بلژیک به عنوان مرکز تجارت الماس در جهان شناخته می شود، سورات در هند جایی است که تقریبا 90 درصد از الماس های جهان در آن تراشیده می شود. صرافی الماس را مرتب کنید (Surat Diamond Bourse)، جدیدترین ساختمان اداری این شهر است که از ساختمان پنتاگون در آمریکا بلندتر است و رکورد بزرگترین ساختمان اداری جهان را در اختیار دارد.

ساختمان بورس الماس سورت این مکان خانه بیش از 65000 متخصص الماس خواهد بود. در این مجموعه عظیم 15 طبقه در بیش از 35 هکتار زمین ساخته شده است. معماران این مرکز تجاری می گویند بیش از 7.1 میلیون فوت مربع مساحت دارد. تکمیل این پروژه تقریباً 4 سال به طول انجامید که با 2 سال تأخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بود. انتظار می رود این ساختمان توسط نخست وزیر هند، نارندرا مودی در اواخر سال 2023 به طور رسمی افتتاح شود و اولین ساکنان خود را در نوامبر پذیرا شود.

مرتب سازی تبادل الماس;  بزرگترین ساختمان اداری جهان که رکورد پنتاگون را شکست

عکس‌های جدید ساختمان نمایی اجمالی از کف‌های مرمر و آتریوم‌های پر نور را نشان می‌دهد که بیش از ۴۷۰۰ فضای اداری را به هم متصل می‌کند، که می‌تواند کارگاه‌های کوچک الماس‌تراشی و پرداخت باشد. این سازه 388 میلیون دلاری همچنین دارای 131 آسانسور، اتاق غذاخوری، فروشگاه، مراکز سلامتی و امکانات کنفرانس برای کارمندان است.

مرتب سازی تبادل الماس;  بزرگترین ساختمان اداری جهان که رکورد پنتاگون را شکست

به گفته ماهش قذاوی، مدیرعامل این پروژه، افتتاحیه صرافی الماس را مرتب کنید، هزاران نفر را از سفر روزانه با قطار به بمبئی برای کار راحت می کند. وی گفت: «برخی افراد مجبورند روزانه تا 4 ساعت وقت بگذارند تا از خانه خود به محل کار خود بروند و دوباره برگردند.

مرتب سازی تبادل الماس;  بزرگترین ساختمان اداری جهان که رکورد پنتاگون را شکست

این ساختمان توسط شرکت معماری هندی Morphogenesis طراحی شده است. قدهاوی گفت که شکستن رکورد پنتاگون یکی از اهداف آنها نیست و اندازه این ساختمان ها بر اساس تقاضا تعیین می شود. دفاتر طراحی شده قبلاً توسط شرکت ها خریداری شده است.

این ساختمان پیشرفته، از جمله، طراحی با هدف کاهش 50 درصدی مصرف انرژی دارد و واجد شرایط ارزیابی برای این است. پلاتین از شورای ساختمان سبز هند.

مرتب سازی تبادل الماس;  بزرگترین ساختمان اداری جهان که رکورد پنتاگون را شکست

ساختمان صرافی الماس را مرتب کنیددارای سیستم خنک کننده تابشی است که آب خنک را در زیر طبقات به گردش در می آورد و دمای داخلی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، مناطق مشترک در ساختمان توسط خورشید تامین می شود و دفاتر توسط یک راهرو مرکزی طولانی که شبیه طرح ترمینال فرودگاه است به هم متصل می شوند.