پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲


پیش بینی سهام امروز
اقتصاد 24– استقبال بورس ها از معاملات شنبه که شاخص های بورس تهران در روز چهارشنبه ریزش زیادی را تجربه کردند.

برای پیش بینی بازار سهام امروز – شنبه 23 تیر – به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل 56 هزار و 949 واحد کاهش یافت و شاخص کل هم وزن نیز 21 هزار و 872 واحد کاهش یافت. شاخص کل فرابورس 587 واحد و شاخص وزنی فرابورس 4650 واحد کاهش یافت.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، 107 نماد صعودی و 559 نماد نزولی بودند، یعنی 16 درصد بازار صعودی و 84 درصد بازار نزولی بود.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه شرکت های سامان گستر اصفهان (سامان)، افست (چفست) و کاشی سعدی (کسدی) بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند. شرکت های سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت توکا رنگ فولد سپاهان (شتوکا) و شرکت شیر ​​پاستوریزه پگاه گلپایگان (قگلپا) بیشترین رشد را در بازار ارز داشتند.

بزرگترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار، بنیرو (شرکت نیرو ترانس)، شیراز (پتروشیمی شیراز) و خزر (شرکت بهار زر) بیشترین کاهش قیمت در بازار را در روز چهارشنبه و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس در معاملات خارج از بورس داشتند. (تپردیس)، شهرزازی و خان ​​سازی باغمیشه (طباغ) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر: تحویل 170 کامیون و کامیونت در بورس کالا


تقاضا و عرضه در بازار

در معاملات روز چهارشنبه 49 نماد در صف خرید و 108 نماد در صف فروش قرار گرفتند. ارزش کل صف های خرید با 33 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 315 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با 17 درصد کاهش به 446 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی سهام امروز

پیش بینی سهام امروز

روز چهارشنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس اوراق بهادار تهران روندی مشابه را نشان دادند. هر دو شاخص روند نزولی را نشان دادند و در پایان معاملات افت کردند.

در مجموع ارزش خطوط فروش 131 میلیارد تومان از خطوط خرید پیشی گرفت.

همچنین برای هفتمین روز متوالی شاهد خروج پول واقعی بودیم که بالغ بر 1210 میلیارد تومان شد. نمادهای هخشتی، وایند، وبملت، خاکمک، خساپا، فلوله، پیپاد، فارس، شستا و وتجارت بیشترین میزان خروج نقدی را به ثبت رساندند.

روز چهارشنبه نمادهای بزرگ بازار; فولاد، فارس، شپنا، فملی، کگل، شستا و شبندر بیشترین تأثیر کاهشی را در شاخص کل داشتند.

از سوی دیگر، سرانه فروش هر کد معاملاتی واقعی بیشتر از سرانه خرید بوده است. میانگین خرید ملک انفرادی برای هر نفر 25 میلیون و 100 هزار تومان، میانگین فروش هر نفر 33 میلیون و 300 هزار تومان بوده است. بنابراین، در روزی که حجم معاملات کم بود و خروج پول بیشتر از ورودی پول بود، بازار شاهد ریزش بیشتر نمادها و کاهش شدید شاخص ها بود. بنابراین با روند فعلی به نظر می رسد بازار امروز با مازاد عرضه آغاز شود مگر اینکه اختلاف نظر در مورد قیمت انرژی صنعتی منجر به تصمیم گیری برای افزایش سودآوری شرکت ها شود. سوالی که بار دیگر نشان داد که مداخلات اقتصادی دولت به جای بهبود روند بازار، باعث افزایش ریسک، شوک به بازار، کاهش قابل پیش بینی بودن بازار و اختلال در فرآیندهای طبیعی و سیستماتیک بازار می شود.

پیش بینی سهام امروز