سکه بهار ۲۴ میلیون تومان شد


قیمت سکه در بازار

اقتصاد 24- قیمت دلار امروز 49 هزار و 100 تومان بود. پیش بینی ها می گوید احتمالا دلار در هفته جاری وارد کانال 48 هزار تومان خواهد شد. با این تفاسیر باید منتظر کاهش قیمت طلا و سکه باشیم.

قیمت طلا امروز 30 تیر 1402 به دو میلیون و 310 هزار تومان رسید و تنها یک قدم تا ورود به کانال پایین فاصله دارد. به احتمال زیاد در صورت ورود قیمت دلار به کانال 48 هزار تومان، قیمت طلا به دو میلیون و 200 هزار تومان خواهد رسید.

قیمت ارز این هفته 27 میلیون تومان وارد کانال شد. قیمت سکه امامی امروز 27 میلیون و 850 هزار تومان بود. قیمت ارز بهار آزادی نیز از کانال 25 میلیونی خارج شد و 24 میلیون و 780 هزار تومان شد. قیمت نیم سکه 15 میلیون و 150 هزار تومان بود. ربع سکه 10 میلیون و 150 هزار تومان شد. قیمت ارز گرمی 6 میلیون و 100 هزار تومان بود.

این هفته سکه امامی و بهار آزادی تغییر کانال دادند و قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی در آستانه ورود به کانال پایین و منتظر اشاره از بازار پردوبیسه است.

پیش بینی قیمت طلا و ارز

کارشناسان اقتصادی احتمال ورود دلار به کانال 48 هزار تومان را بالا می بینند و معتقدند در صورت ورود دلار به این کانال، احتمال افت بیشتر قیمت وجود دارد و حتی از رسیدن دلار خبر می دهند. 43 هزار تومان. با کاهش قیمت دلار باید انتظار کاهش قیمت طلا و سکه را داشت.


بیشتر بخوانید: ارز در آستانه ورود به کانال 27 میلیونی است


کارشناسان این حوزه بر این باورند که سقف حمایتی ارز امامی 27 میلیون و 800 هزار تومان است و در صورت کاهش این محدوده قیمتی، احتمال رسیدن آن به کانال 26 میلیون تومان نیز وجود دارد. نکته قابل توجه این است که احتمالا در صورت ورود ارز به کانال 26 میلیون تومان، فشار عرضه افزایش می یابد و ممکن است ارز به نصف کانال 20 میلیون تومانی برسد و تا 25 میلیون تومان پایین بیاید.

اما بررسی ها نشان می دهد که قیمت طلا برای کاهش بیشتر باید با قیمت دلار کاهش پیدا کند و در صورت کاهش این ارز، قیمت طلا نیز می تواند یک تا دو پله ای کاهش قیمت را تجربه کند. البته پیش بینی می شود قیمت طلا و سکه کاهش یابد، در حالی که گزارش های جهانی از افزایش قیمت جهانی طلا خبر می دهند.

منبع: اخبار تجارت