قیمت شکر نرخ‌های مصوب را شکست


قیمت شکر

اقتصاد 24- اگرچه در اردیبهشت ماه امسال قیمت شکر از 15 هزار و 500 تومان به 28 هزار تومان (نرخ خرده فروشی) رسید، اما این نرخ در بازار رعایت نمی شود و هر کیلوگرم شکر سفید به صورت فله از 32 تا 40 هزار تومان قیمت دارد.

علیرغم حمایت دولت از واردات این محصول، طبقه بندی آن در زمره کالاها و اعمال نرخ مالیاتی یک درصدی، این تلاش ها برای فروش شکر با قیمت مناسب راه به جایی نبرده است.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که علاوه بر عدم رعایت قیمت مصوب شکر در فروش عمده، قیمت های مصوب در فروش به صورت بسته بندی رعایت نمی شود، به عنوان مثال شکر بسته بندی 700 گرمی 44 هزار و 700 تومان، یک کیلویی 37 هزار تومان و … شکر 2.7 کیلویی 97000 تومان و 200 تومان به فروش می رسد.


بیشتر بخوانید: قیمت جدید شکر اعلام شد


یکی از نکات جالب توجه در این زمینه، عرضه محدود 900 گرم شکر بسته بندی شده است که مشمول هنجار مصوب است. و شرکت های بسته بندی شکر این محصول را با تغییر وزن به قیمت دلخواه به فروش می رسانند. به این ترتیب گزارشی مبنی بر گران فروشی شکر از وزارت جهاد کشاورزی، بازرسی و نظارت بر کالاهای اصلی این وزارتخانه و اتحادیه صنف کارخانه های قند و شکر ایران دریافت شد، اما تاکنون وجود داشته است. نتیجه ای نداشت و از گزارش آن خودداری کردند.

منبع: تسنیم