حجاب ملاک‌ استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی شد


حجاب ملاک استخدام شد

اقتصاد 24-حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به مصوبه لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون گفت: فصل اول لایحه عفاف و حجاب کلیات است.

وی افزود: عنوان دقیق قانون عفاف و حجاب «حفاظت از خانواده با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» است و در ماده اول آن، خانواده محور اصلی رشد، تعالی و آرامش انسان تلقی شده و هر عملی که موجب تضعیف ارکان خانواده از جمله برهنگی، بدحجابی، بی حجابی و بدحجابی شود، جرم محسوب می شود.

یکی از اعضای کمیته قضایی و حقوقی شورای اسلامی شهر گفت: همچنین در فصل دوم مصوبه کمیته قضایی درباره لایحه عفاف و حجاب، وظایف کلی دستگاه های اجرایی کشور در رابطه با مصوبه ذکر شده و در فصل سوم به وظایف اختصاصی دستگاه ها پرداخته شده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در خصوص وظایف مشخص این نهاد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است نظام جامع رتبه بندی محتوا را بر اساس شاخص هایی در حوزه عفاف و حجاب تدوین کند و یا در نمونه دیگر سازمان های صدا و سیما نیز موظف به نگارش و پخش برنامه های تلویزیونی معرفی و ترویج نمادها و الگوهای پوشش ایرانی اسلامی هستند.

وی افزود: همچنین در وظیفه ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها نیز به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی ایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی بر اساس سن و فرهنگ، در قالب فضاهای مجازی، به صورت تعاملی و آنلاین، به صورت تعاملی و آنلاین، در قالب برنامه های آموزشی ویژه، بسته های آموزشی چندرسانه ای جشنواره، برنامه های آموزشی چندرسانه ای، جشنواره های آموزشی و کتاب های آموزشی، برنامه های آموزشی ویژه، برنامه های آموزشی و کتاب های آموزشی، فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی ایرانی را مورد توجه قرار می دهند. محتوا، با بهره گیری از قابلیت های اکوسیستم، در بستر فضاهای مجازی، به صورت تعاملی و آنلاین».

عضو کمیته قضایی و حقوقی شورای اسلامی با اشاره به جزئیات فصل چهارم مصوبه این کمیته در خصوص عفاف و حجاب گفت: فصل چهارم مصوبه قانون عفاف و حجاب به وظایف عمومی و مسئولیت اجتماعی می پردازد که بر اساس آن موضوع عفاف و حجاب یکی از ملاک های استخدام در دستگاه های دولتی و غیر دولتی است.

حاجی دلیگانی همچنین با اشاره به جزئیات مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره فصل پنجم لایحه عفاف و حجاب، تصریح کرد: فصل پنجم این مصوبه به جرایم و جرایم در حوزه عفاف و حجاب می پردازد.

وی افزود: مجازات افراد مرتبط با رسانه‌ها، گروه‌ها و شبکه‌های مروج بی‌اعتباری و حجاب، در مرحله اول با در نظر گرفتن وضعیت مردم، در صورتی که از سر ناآگاهی یا پشیمانی از عمل خود اقدام کنند، جرایم و جرایم آنان قابل گذشت تلقی می‌شود.

یکی از اعضای کمیته قضایی و حقوقی شورای اسلامی شهر گفت: در این مصوبه برای افرادی که عمداً و عمداً خانواده را تخریب می کنند و به سمت آسیب رساندن به جامعه حرکت می کنند مجازات اشد پیش بینی شده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: در این مصوبه برای کسانی که در جامعه رواج فحشا می کنند جرم در نظر گرفته شده که با تذکر و جریمه شروع می شود و برای افرادی که به دلیل رفتارشان به دادگاه معرفی می شوند یک سری محدودیت های اجتماعی از جمله ممنوعیت خروج از کشور برای مدتی در نظر گرفته شده است.

عضوکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در این مصوبه تا سقف 10 درصد سود سالیانه برای مغازه های عرضه کننده محصولات در شبکه های مروج چهار عنوان مجرمانه فوق جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی شورای اسلامی ایران تصویب شده است که گزارش آن برای بررسی و تصویب به هیأت رئیسه مجلس تقدیم می شود. ضمناً این مصوبه پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود و در صورت تایید این مصوبه به قانون تبدیل می‌شود و لازم‌الاجرا می‌شود.

منبع: فارس