قیمت آپارتمان در اطراف دریاچه چیتگر چقدر است؟


قیمت آپارتمان نزدیک دریاچه چیتگر

اقتصاد 24- قیمت آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر بر اساس برآورد پلتفرم های شناخته شده املاک نسبت به سال قبل 57 درصد افزایش یافته است. سال گذشته خرید یک آپارتمان 100 متری در حوالی دریاچه چیتگر به طور میانگین سه میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه داشت، امسال این رقم به شش میلیارد و 100 میلیون تومان رسید. این در حالی است که در مقایسه با میانگین قیمت مسکن در تهران، قیمت تمام شده مسکن در منطقه ۲۲ متری ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر است و بنابراین می توان گفت که خرید خانه در این منطقه از شهر نسبت به کل تهران ۱۰ درصد کمتر هزینه دارد.

از طرفی فردی که منطقه 22 را برای اجاره انتخاب می کند و دنبال یک ساختمان 80 متری با آسانسور و پارکینگ و انباری است و حدود 200 میلیون تومان پول پیش بودجه دارد باید ماهیانه 10 تا 20 میلیون تومان برای اجاره پرداخت کند.

میانگین قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران که دریاچه چیتگر و اطراف آن را شامل می شود به متری 61 میلیون و 800 هزار تومان رسید. اگر این رقم را ملاک میانگین ارقام پیشنهادی فروشندگان بدانیم، خرید آپارتمان 80 متری در حوالی دریاچه چیتگر به بودجه تقریبی چهار میلیارد و 944 میلیون تومان نیاز دارد.


همچنین بخوانید : بالا بردن سقف اماکن مسکونی در تهران


قیمت یک آپارتمان 100 متری در حوالی دریاچه چیتگر به شش میلیارد و 180 میلیون تومان رسیده و خرید آپارتمان 120 متری نزدیک آن هفت میلیارد و 416 میلیون تومان هزینه دارد. نکته مهم این است که این ارقام حاصل ارقام پیشنهادی فروشندگان است و طبیعتاً برای واحدهای نوساز با ارقام بالاتری روبرو خواهیم بود.

قیمت یک آپارتمان 80 متری در حوالی دریاچه چیتگر به عنوان مثال در یکی از آگهی های منتشر شده در سکوهای معروف پنج میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده است. این متری 63 میلیون و 750 هزار تومان است که به میانگین قیمت پیشنهادی تمامی فروشندگان نزدیک است. محل مورد نظر شش سال قدمت دارد و با وجود اینکه در طبقه دوم است، بدون آسانسور به فروش می رسد.

قیمت آپارتمان در منطقه 22 6 میلیون و 600 هزار تومان کمتر از میانگین کل تهران است. همانطور که بررسی سکوهای خرید و فروش ملک نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در تهران به متری 68 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است، می توان گفت که خرید آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر تقریبا 10 درصد کمتر از کل تهران هزینه دارد.

البته قیمت آپارتمان در منطقه 22 و حوالی دریاچه چیتگر نسبت به ابتدای سال حدود 1 درصد کاهش دارد اما نسبت به 6 ماهه قبل از آن شاهد افزایش 27 درصدی قیمت آپارتمان در منطقه 22 بودیم و اگر قیمت آپارتمان در منطقه 22 را با تیرماه سال گذشته مقایسه کنیم، افزایش قیمت مسکن در منطقه 22 به 57 درصد می رسد.

هزینه اجاره آپارتمان در منطقه 22 چقدر است؟

اجاره یک آپارتمان 80 متری در حوالی دریاچه چیتگر معمولا برای فردی که حدود 200 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت گذاشته است، ماهیانه 10 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد. هر چه ساختمان آپارتمان بزرگتر باشد و اشیای آن کمتر باشد، اجاره بهای کمتری نصیب صاحبخانه می شود و برخی از مالکان آپارتمان های نوساز همانطور که قبلاً گفتیم با این شرایط برای اجاره بیشتر حساب باز می کنند.

مالک آپارتمان 80 متری بلوار اردستانی 200 میلیون تومان ودیعه دریافت می کند و مستاجر باید ماهانه 12 میلیون تومان به عنوان اجاره بها پرداخت کند. این مکان که در سال 1374 ساخته شده است، به دلیل وجود آسانسور، انباری و پارکینگ، کاملاً کاربردی اعلام شده است. اگر مستاجر بتواند مبلغ ودیعه را تا 300 میلیون تومان افزایش دهد، ماهانه 9 میلیون تومان به موجر تعلق می گیرد و اگر مبلغ ودیعه به 500 میلیون تومان تبدیل شود، اجاره بها ماهیانه 3 میلیون تومان خواهد بود.

اجاره آپارتمان در حوالی دروازه چیتگر برای شخصی که 300 میلیون تومان پیش خانه دارد و به دنبال خانه 100 متری است معمولا ماهیانه 9 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد و اگر مستاجر بتواند مبلغی نزدیک به نیم میلیارد را به صاحبخانه بپردازد، اجاره ماهانه از حدود 5 میلیون تومان شروع می شود و به 20 میلیون تومان می رسد.

رهن کامل آپارتمان در چیتگر در تابستان امسال برای ارزان ترین گزینه ها حدود 600 میلیون تومان هزینه دارد و برای آپارتمان های لوکس با متراژ زیاد در اطراف دریاچه چیتگر به سه میلیارد تومان ختم می شود. به عنوان مثال در برج امپریال کوهک که یکی از ساختمان های نسبتا گران منطقه است، رهن کامل یک آپارتمان 220 متری معادل سه میلیارد تومان بوده است. این رقم بر اساس ارزیابی سایت های املاک معادل 43 مترمربع آپارتمان مسکونی در پایتخت است. از سوی دیگر مالک رهن کامل یک آپارتمان 110 متری در منطقه سروزاد را 600 میلیون تومان می داند. به طور معمول برای آپارتمان های 80 متری که با تمام امکانات در اطراف دریاچه چیتگر به صورت رهن کامل اجاره داده می شود، چیزی از 700 تا 900 میلیون تومان به صاحبخانه ها می رسد.

منبع: آینده