قیمت طلا افزایشی شد | اقتصاد24


قیمت طلا امروز

مالی 24- قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته با وجود ثبات نسبی قیمت دلار، نزدیک به 50 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده 27 میلیون و 650 هزار تومان فروخته شد.

قیمت طلا جهش کرد

دیشب قیمت سکه در همین محدوده فروخته شد. با این حال، قیمت جهانی طلا رشد قابل توجهی را ثبت کرد. قیمت هر اونس طلا دیروز حدود 1950 دلار بود و دیشب به 1980 دلار رسید.

بررسی ها نشان می دهد که داده های اقتصادی جدید از ایالات متحده حاکی از کاهش نیم درصدی تولید صنعتی است. این گزارش که آن طور که کارشناسان اقتصادی پیش بینی نمی کردند باعث افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

پیش بینی قیمت سکه از خط طلا

نوسان صعودی قیمت طلا برخی معامله گران را به این باور رسانده است که این موضوع بر قیمت امروز سکه امامی تاثیرگذار خواهد بود. در حال حاضر سکه 27 میلیون و 800 هزار تومان سقف حمایتی دارد.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا تا کی ثابت می ماند؟/ آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟


به گفته تحلیلگران، در صورت رسیدن سکه به این سقف، این احتمال وجود دارد که به تدریج به سمت سقف 28 میلیون تومانی حرکت کند.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

البته بررسی ها نشان می دهد سکه از ابتدای هفته جاری تاکنون در محدوده 27 هزار و 500 تا 27 هزار و 700 هزار تومان در نوسان بوده و خریداران سکه قدرت کافی برای صعود به مرز 28 میلیون تومان را نداشته اند.

در واقع از دیدگاه فعالان بازار یکی از دلایل کاهش تقاضا نوسانات نزولی نرخ دلار و نزدیک شدن به ماه محرم بوده است. در شرایط فعلی اگرچه برخی از معامله گران سکه از سیگنال افزایش قیمت طلا خوشحال هستند. عده ای می گفتند که در نهایت این دلار است که مسیر جمع کنندگان سکه را تعیین می کند. این گروه بر این باورند که اگر دلار مانند گذشته در محدوده خاصی معامله شود و به پله های بالاتر از مرز 49 هزار تومان نرسد، صعود تا مرز 28 میلیون تومان برای معامله گران سکه دشوار خواهد بود.

منبع: اخبار اقتصادی