موج سینوسی در بازار دلار


قیمت دلار امروز

اقتصاد 24- دیروز 5 تیرماه دلار 200 تومان افزایش یافت و در سطح 49 هزار تومان معامله شد. این اسکناس روز یکشنبه وارد کانال 48 هزار تومان شد و چنین کاهش قیمتی منجر به افزایش تقاضا شد. افزایش تقاضا همچنین دلار را در کانال افزایش داد.

برخی از دلالان بازار ارز معتقدند در این نوسانات محدود دست بازارساز در کار است. گفته می شود که بازارساز از این حرکت پینگ پنگ دلار در محدوده خاصی نوسان می کند و سود می برد.

اقتصاددانان کاهش نرخ دلار را موقتی می دانند و معتقدند اقتصاد کشور تحت تاثیر برجام و مذاکرات سیاست خارجی بوده است. آنها می گویند تا زمانی که مولفه های اقتصادی در کشور تغییر نکند، قیمت دلار روند نزولی منطقی ندارد.

در حال حاضر توافقی وجود ندارد

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر توافق موقت ایران و آمریکا در رسانه های خارجی منتشر شد. اما جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، آب پاکی را به دست تاجرانی که امیدوار به دریافت اخبار مطلوب در مورد توافق برجام بودند، ریخت. سالیوان در گفتگو با سی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به توافق واقعی درباره برنامه هسته‌ای ایران نزدیک است، گفت: تا آنجا که به برنامه هسته‌ای مربوط می‌شود، ما به هیچ توافقی نزدیک نیستیم.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا تا کی ثابت می ماند؟/ آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟


به همین دلیل به نظر می رسد اگر توافقی پشت روابط دیپلماتیک دو کشور باشد، در حال حاضر هر دو طرف تمایلی به علنی کردن آن ندارند و بازارهای مالی نیز از آن سوء استفاده نمی کنند.

قیمت تعرفه های مختلف

دیروز 5 تیرماه در سایت بورس ارز همچنان قیمت اسکناس دلار مسدود بود. قیمت اسکناس دلار همچنان در سطح 41 هزار و 257 صوم ارائه شد. حواله دلاری نیز به مبلغ 37 هزار و 506 تومان عرضه شد.

همچنین قیمت نیم دلار همانند هفته های گذشته بدون تغییر در سطح 28 هزار و 500 تومان باقی ماند.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله دیروز، یورو در بازار آزاد با قیمت 54 هزار و 700 صوم معامله شد و 300 صوم افزایش یافت. قیمت اسکناس یورو در سایت صرافی به 46 هزار و 294 صوم رسید و 80 صوم کاهش یافت.

همچنین انتقال به یورو با افزایش 20 صومی به قیمت 42 هزار و 86 صومی و کاهش 100 صومی پیشنهاد شد.

درهم امارات دیروز 13 هزار و 520 تومان معامله شد. قیمت درهم در سایت ارز نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته تغییری نکرده است. حواله درهم با قیمت 10 هزار و 212 تومان مبادله شد. اسکناس درهم به ارزش 11 هزار و 234 تومان نیز فروخته شد.

منبع: اخبار تجارت