پیش بینی قیمت دلار ۲۸ تیر ۱۴۰۲/ پیام عمان به بازار دلار


پیام عمان به بازار دلار

اقتصاد 24-در روزهای پایانی تیرماه، قیمت دلار تحت تاثیر برخی سیگنال های سیاسی قرار نگرفت و مانند دیروز در انتهای کانال 49 هزار دلار معامله شد.

بار دیگر سیگنالی از مسقط توانست از افزایش قیمت در بازار ارز جلوگیری کند. در عین حال برخی معامله گران معتقدند که تاثیر اخبار سیاسی مطلوب بر بازارهای مالی کمرنگ شده و تنها یک روز دوام می آورد. به گفته آنها تنها اخبار موثق و موثر در مورد برجام می تواند مقاومت دلار برای ماندن در کانال های قیمتی فعلی را بشکند.

دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه ایران با همتای عمانی خود در تهران به گمانه زنی ها درباره معاملات پشت سر هم دامن زد. معامله گران امروز گفتند که تاثیر این جلسه در روزهای آینده در بازار ارز منعکس خواهد شد. این در حالی است که سفر پادشاه عمان به ایران در اواسط خرداد ماه ثابت کرد که بازار در روزهای آینده آبستن اخبار مثبت و منفی است.

پیام عمان در مورد لغو تحریم ها چیست؟

السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان عصر دیروز در راس هیاتی دیپلماتیک به تهران سفر کرد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. امیر عبداللهیان در این دیدار از تلاش های سازنده این کشور برای کمک به لغو تحریم ها علیه ایران و همچنین بهبود و پیشبرد روابط با چندین کشور منطقه قدردانی کرد.

به طور سنتی، بازارهای مالی با سیگنال اخبار سیاسی مطلوب یک روند نزولی دارند. این در حالی است که به گفته کارشناسان اقتصادی افزایش تورم و افزایش انتظارات تورمی در نهایت اثر هر اتفاقی را برای یک روز حفظ می کند و مسیر دلار همواره رو به افزایش است.

کارشناسان اقتصادی کف قیمت دلار را در محدوده 48 میلیون و 600 هزار دلار می دانند. آنها معتقدند هر چند نهاد سیاستگذار در تلاش است تا از ورود قیمت دلار به کریدور 50 هزار دلاری جلوگیری کند، اما تمایلی به بازگشت قیمت به کانال های پایین تری نیز نشان نمی دهد.

قیمت دلار در بازارهای اطراف نیز امروز کاهش محدودی داشت. درهم امارات متحده عربی به قیمت 13460 دلار رسیده و نسبت به روز گذشته 60 دلار کاهش داشته است. دلار سلیمانی نیز 47800 دلار معامله شد و با یک پله کاهش نزدیک به 500 دلار عقب نشینی کرد. و رشد محدودی داشت. دلار نیز 100 تومان آزاد شد و 48 هزار و 560 تومان معامله شد.

منبع: تجارت نیوز