تغییرات باورنکردنی کیا اسپورتیج در ۳۰ سال + عکس


کیا اسپورتیجاقتصاد 24- اولین نسل کیا اسپورتیج 30 سال پیش در سال 1993 وارد بازار شد و در 30 سالی که از عرضه آن می گذرد از یک SUV بزرگ با ساختار بدنه فریم روی فریم به یک کراس اوور شهری شیک و جذاب تبدیل شده است. حالا به مناسبت سی امین سالگرد کیا اسپورتیج، کیا نسخه ای ویژه از این کراس اوور کامپکت را ارائه کرد.

معرفی اسپورتیج 30th Anniversary Edition ویژه

این نسخه ویژه اسپورتیج که بر اساس نسخه Gravity آن ساخته شده است، دارای تزئینات مشکی براق در قسمت های مختلف بیرونی است. این قسمت ها شامل جلوپنجره، آینه های جانبی، سپرهای جلو و عقب و میله های سقف است. حتی رینگ های این کراس اوور نیز که در سایزهای 18 و 19 اینچی عرضه می شوند به رنگ مشکی هستند.

بیشتر بخوانید: آیا کروک ام جی وارد ایران می شود؟ + عکس


در داخل کابین 30th Anniversary Special Edition اسپورتیج، ترکیب خاصی از رنگ های مشکی و سبز به چشم می خورد. جدا از رنگ، خود روکش های چرمی با نسخه استاندارد با الگوی جدید و عناصر جیر متفاوت هستند. همچنین به عنوان یکی دیگر از ویژگی ها، لوگوی کیا اسپورتیج 30 سالگی روی سر صندلی های جلو گلدوزی شده است.

نسخه 30 ساله اسپورتیج در حال حاضر در کره جنوبی موجود است و در حال حاضر مشخص نیست که آیا در بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد یا خیر. در حالی که نسخه استاندارد مدل 2024 این کراس اوور قیمت پایه 19000 دلاری دارد، این نسخه ویژه بسته به موتور انتخابی بین 27000 تا 33000 دلار قیمت دارد. در کره جنوبی موتورهای بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ، موتورهای بنزینی 2 لیتری، موتورهای هیبریدی 1.6 لیتری توربوشارژ و موتورهای دیزلی 2 لیتری به مشتریان ارائه می شود.

منبع: گجت نیوز