شاهکار جدید ایران خودرو در فیس لیفت پژو پارس؛ چراغ و سپر آریسان به پارس می‌آید!


28 جولای 1402 در 9:26 ب.ظ

اولین تصاویر از فیس لیفت پژو پارس منتشر شده است که نشان می دهد این خودرو از چراغ ها و سپر مشابه آریسان بهره می برد. در متن زیر با مشخصات و عملکرد فیس لیفت پژو پارس آشنا می شویم.

سازمان استاندارد اخیرا طی مصوبه ای به خودروسازان دستور داده تا تمامی محصولات خود را مطابق با استانداردهای 85 گانه تولید کنند. در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو به جای توقف تولید پژو پارس تصمیم به ادامه تولید این سدان محبوب فیس لیفت گرفت.

در همین راستا تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که ایران خودرو تولید اولین مدل های فیس لیفت پارس را در خراسان به پایان رسانده و این خودرو از چراغ ها و سپرهای مشابه آریسان بهره می برد. البته ویژگی های جدیدی مانند سیستم کنترل پایداری برای این خودرو پیش بینی می شد.

مشخصات فنی فیس لیفت پژو پارس

فیس لیفت پژو پارس

پژو پارس جدید مجهز به موتور TU5P است که می تواند 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از ویژگی های این موتور که نسخه ارتقا یافته موتور TU5 محسوب می شود می توان به ساختار جدید پوشش سوخت، فناوری متغیر پمپ روغن و زمان بندی متغیر سوپاپ ورودی اشاره کرد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی پژو پارس جدید

فیس لیفت پژو پارس

از امکانات این خودرو می توان به کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان چرمی، سنسورهای نور و باران، شیشه های برقی در هر 4 در، 2 ایربگ ایمنی، ترمز ABS و EBD، کروز کنترل، تنظیم اشاره کرد. از زوایای صندلی‌های جلو با دو حرکت برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، گزینه نمایش فشار لاستیک، شیشه‌های عقب دودی، رینگ‌های آلومینیومی، صندلی‌های پارچه‌ای، دوربین عقب با سنسورهای هشدار مانع عقب و مانیتور لمسی با ناوبری.